Tràmits d’Urbanisme i Obres

En aquest mòdul trobaràs els tràmits d’urbanisme i l’accés al llistat d’obres amb les indicacions pertinents per cada una d’elles

Actuacions urbanístiques/obres sotmeses a llicència

Certificat d'antiguitat i legalitat

Finalitat

Es tracta de la sol·licitud del corresponent certificat a fi de justificar l’antiguitat i legalitat d’un immoble respecte al planejament vigent, document necessari en el moment de la compra-venda, així com per poder-lo inscriure al Registre de la Propietat en cas de no existir el certificat final d’obra.

On adreçar-se?

Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.

De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.

Qui el pot demanar

Qualsevol persona.

Òrgan gestor

Departament d’urbanisme

Termini de resolució

3 mesos 

Sentit del silenci administratiu

No procedeix

Requisits previs

No n’hi han

Cost de servei

Segons ordenances municipals:

Documentació a aportar

  • Justificant pagament de la taxa administrativa.
  • Fotografia de la finca o entitat.
  • Llicència d’obres (En cas que disposeu de la documentació)
  • Certificat final d’obra i/o llicència de primera ocupació (En cas que disposeu de la documentació)

EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:

  • Autorització de representació

  • Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa 

  • Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat

  • Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)

CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT

Normativa

    Certificat de compatibilitat urbanística

    Finalitat

    Es tracta de la sol·licitud del corresponent certificat a fi d’acreditar la compatibilitat d’un projecte d’una activitat amb el planejament urbanístic vigent. 

    On adreçar-se?

    Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.

    De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.

    Qui el pot demanar

    Qualsevol persona.

    Òrgan gestor

    Departament d’urbanisme

    Termini de resolució

    3 mesos 

    Sentit del silenci administratiu

    No procedeix

    Requisits previs

    No n’hi han

    Cost de servei

    Segons ordenances municipals:

    Documentació a aportar

    • Justificant de pagament de la taxa.

    Memòria tècnica que ha d’incloure:

    • Plànol/s d’emplaçament que permeti una identificació indubitable de la finca.

    • Memòria descriptiva de l’activitat projectada que expliciti la seva naturalesa i característiques principals.

    • Necessitats d’ús i aprofitament del sòl i del subsòl.

    • Requeriments de l’activitat respecte als serveis públics municipals

    EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:

    • Autorització de representació

    • Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa 

    • Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat

    • Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)

    Termini de resolució

    1 mes

    CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT

    CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL

    Normativa

    Certificat de qualificació urbanística

    Finalitat

    Es tracta de la sol·licitud d’elaboració del certificat que conté la qualificació urbanística d’uns terrenys, on s’indica les condicions d’urbanització que han de complir.

    On adreçar-se?

    Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.

    De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.

    Qui el pot demanar

    Qualsevol persona.

    Òrgan gestor

    Departament d’urbanisme

    Termini de resolució

    3 mesos 

    Sentit del silenci administratiu

    No procedeix

    Requisits previs

    No n’hi han

    Cost de servei

    Segons ordenança municipal:

    Documentació a aportar

    • Justificant del pagament de la taxa.

    EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:

    • Autorització de representació

    • Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa 

    • Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat

    • Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)

    CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT

    CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL

    Normativa

    Comunicació d'obres excloses de llicència

    Finalitat

    Comunicació, que es fa a l’ajuntament, de la realització de qualsevol obra, sempre que:

    • No suposi canvis en obertures exteriors, parets de de càrrega, pilars i sostres, ni en la distribució interior dels edificis sense incrementar habitabilitat.

    • No afecti l’estructura de l’edifici.

    • No afecti façanes.

    • No afecti edificis catalogats o zones especialment protegides.

    • A l’interior de les parcel·les, no suposi Tala de masses arbòries o vegetació arbustiva ni moviment de terres que incrementin o decreixin de forma significativa la cota natural del terreny.

    On adreçar-se?

    Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.

    De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.

    Qui el pot demanar

    Qualsevol persona

    Òrgan gestor

    OAC i Departament d’urbanisme

    Termini de resolució

    El període màxim és de tres mesos amb caràcter general.

    Sentit del silenci administratiu

    No procedeix

    Requisits previs

    No n’hi han

    Cost de servei

    Segons ordenança municipal:

    Documentació a aportar

    • Justificant del pagament de la taxa.
    • Document d’acceptació de residus per un gestor autoritzat. (En cas que l’obra en generi) 
    • Memòria descriptiva signada per tècnic competent (únicament per instal·lació de plaques solars/fotovoltaiques)

    EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:

    • Autorització de representació

    • Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa 

    • Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat

    • Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)

    CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT

    Normativa

    Devolució de la fiança per obres

    Finalitat

    Devolució de la quantitat, en concepte de garantia davant l’Ajuntament, a què es condiciona l’eficàcia d’una llicència d’obres.

    On adreçar-se?

    Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.

    De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.

    Qui el pot demanar

    Qualsevol persona

    Òrgan gestor

    Departament d’urbanisme i Departament de Tresoreria

    Termini de resolució

    El període màxim és de tres mesos amb caràcter general.

    Sentit del silenci administratiu

    No procedeix

    Requisits previs

    No n’hi han

    Cost de servei

    No n’hi ha

    Documentació a aportar

    • Certificat de final d’obra visat pels Col·legis professionals corresponents
    • Certificat de gestió de residus (Fiances a la via pública)
    • Justificació del pagament de les fiances
    • ….

    EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:

    • Autorització de representació

    • Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa 

    • Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat

    • Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)

    CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT

    Normativa

    Comunicació de primera ocupació

    Finalitat

    La llicència de primera ocupació és una comprovació de l’estat final de l’obra i de les condicions d’habitabilitat dels edificis que han sofert obres majors, bé per obra nova, bé per reforma, bé per canvi d’ús a residencial o bé ampliació. Les ocupacions parcials es tramitaran mitjançant llicència.

    On adreçar-se?

    Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.

    De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.

    Qui el pot demanar

    El titular de la llicència o tota persona degudament autoritzada.

    Òrgan gestor

    Departament d’urbanisme

    Termini de resolució

    El període màxim és de tres mesos amb caràcter general.

    Sentit del silenci administratiu

    Estimatori

    Requisits previs

    La sol·licitud no es podrà fer fins que la construcció hagi finalitzat totalment i comportarà una inspecció per part dels serveis tècnics municipals

    Cost de servei

    Segons ordenança municipal:

    Documentació a aportar

    • Cal aportar el formulari degudament emplenat i el certificat de final d’obra signat i visat pel Col·legi Oficial d’Arquitectes.
    • Certificat final d’obra visat pels tècnics corresponents.
    • Certificat d’habitabilitat visat.
    • Certificat de telecomunicacions (habitatges plurifamiliars).
    • Fotografies de les façanes acabades. 
    • Justificant del pagament de la taxa.

    EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:

    • Autorització de representació

    • Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa 

    • Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat

    • Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)

    CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT

    Normativa

    Pròrroga de llicència d'obres

    Finalitat

    Ampliació del termini establert per a l’inici de les obres que disposen de llicència o per a l’execució de les obres amb llicència que ja estiguin en curs.

    On adreçar-se?

    Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.

    De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.

    Qui el pot demanar

    La persona titular de la llicència d’obres.

    Si aquesta delega en un representant, a més de les dades del titular s’han d’indicar les dades corresponents al representant.

    Quan es el pot demanar

    Amb anterioritat a la finalització dels terminis previstos tant per a l’inici de les obres com per a l’acabament de les obres. Únicament es pot sol·licitar una vegada per cada termini.

    Òrgan gestor

    Departament d’urbanisme

    Termini de resolució

    1 mes per a les obres menors

    2 mesos per a les obres major

    Sentit del silenci administratiu

    Estimatori

    Requisits previs

    Tenir concedida una llicència d’obres i que aquesta no hagi caducat en el termini d’inici de l’obra o de finalització de l’obra en cada cas.

    Cost de servei

    Segons ordenança municipal:

    Documentació a aportar

    • Còpia atorgament llicencia d’obres.
    • Justificant del pagament de la taxa.

    EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:

    • Autorització de representació

    • Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa 

    • Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat

    • Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)

    CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT

    Normativa